رها کسی شبیه خودم

فضایی برای فرهنگ وهنر ایران اسلامی

رها کسی شبیه خودم

فضایی برای فرهنگ وهنر ایران اسلامی

بایگانی
آخرین مطالب

غزل هشتم عشق

پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۸:۳۴ ق.ظ

در نگاهم عطش سادۀ باران ها بود

حسی از سمت دل انگیز خراسان ها بود

قلعه ی نور خداوندی اعجاز و امیدی

ریشه در حب علی داشت که ایمان ها بود

شوقمندانه به دیدار امید است مرا

گرچه راه سفر از خار مغیلان ها بود

گوشۀ صحن رسیدیم من و دل، بیدل

وقت باریدن واگویۀ ویران  ها بود

جرعه نوشی زکف بادۀ سقای طلا

آرزوی من از آن لحظۀ حیران ها بود

شاعری همنفس آهوی دشتم که مرا

مدحت و عشق  رضا در همه دیوان ها بود

چه شهیدان که گرفتند شهادت نامه

گوشه صحن پر از سرخی پایان ها بود

هر زمان یاد تو کردم غزل هشتم عشق

حسی از سمت دل انگیز خراسان ها بود

  • مهدی طهماسبی دزکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی